Om fraktgarantin
De flesta leveranser med Post Nord når fram till mottagaren. Men som du säkert känner till har Post Nord under flera år haft stora problem med att leveranser försvinner eller försenas. Sorgligt nog fortsätter problemen år efter år. Post Nord betalar heller aldrig ersättning varken till oss eller till dig som kund när de slarvar bort beställningar som skickas som brev eller varubrev.
Tidigare har RevivaBio valt att skicka ut en ny leverans utan kostnad till våra kunder när Post Nord har slarvat bort försändelserna. Anledningen har varit att vi inte vill att du som kund skall drabbas även om det är Post Nord som har slarvat bort din leverans. Vi har brytt oss om dig. Post Nord bryr sig tyvärr varken om oss som leverantör eller dig som kund i dessa lägen.
Under de senaste åren har Post Nords slarv kostat RevivaBio en ansenliga summa pengar. Det här har nu blivit ohållbart. Under lång tid har vi hoppats att Post Nord ska få ordning på sina rutiner men detta har tyvärr inte skett.
RevivaBio har nu fattat beslutet att vi inte längre accepterar att ta den ekonomiska smällen varje gång som Post Nord slarvar bort försändelser. Du kan fortfarande beställa och få varorna levererade genom Post Nord men då väljer du också att stå för den ekonomiska risken om leveransen slarvas bort eller försenas. Vill du ha en garanti att leveranserna når fram i tid ska du välja till tjänsten Fraktgaranti. Då skickas din beställning med DHL till ett utlämningsställe i närheten av där du bor. Där kan du hämta ut den. Skulle den komma bort med DHL skickar vi dig omgående och utan kostnad en ny leverans av din beställning.
https://www.di.se/nyheter/regioner-bryter-med-postnord/
https://www.di.se/nyheter/statliga-laboratoriet-postnords-strul-hot-mot-smittskyddet/
Tack för att du tog dig tid att läsa om varför vi gör detta!